Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2011 11:00 - Женски номера
Автор: kompleksarka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4447 Коментари: 13 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


След поредната доза лекции колеги от университета отидохме на кафе. Не сме много близки; най-вече ни обединява това, че сме от една и съща специалност.

Всичко беше тръгнало добре. На масата бяхме куп колеги и колежки, сред които и една колежка, с която не се обичаме много много. Тя харесва колега, за когото написах цяла статия тук, и това, че той ме харесва, я дразни. Аз какво съм виновна? Нисичка, мургава, говори много, отблъскваща и приличаща на Софи Маринова. Затова по-нататък така ще я наричам Софи.  Гледаше ме като изтребител, беше си намерила още 2 такива като нея и се движеха като Destinys child. Като се засечем някъде, се опитваше да ме затапи с 2-3 приказки, но не ѝ обръщах внимание, а това я вбесяваше. Мислех, че скоро ще ѝ мине, все пак не сме в гимназията. Но очевидно съм се заблудила.

Седим си, смеем се.. по едно време тя почна да се държи като луда. Понякога даже се чудя дали не съм спала с онзи, без да знам, и онази поради това да се държи така. Стана дума за стаж и тя каза такова нещо, че преспокойно можеше да стана и да ѝ счупя главата с шишето на Кока-Кола:

 - Трябва да попитаме Комплексарка как се намират кантори за стаж, тя има връзки навсякъде, вижте, как се уредила. Но не се и учудвам, като имаш такава визия, успяваш навсякъде.

Толкова хора сме на масата, всички ме гледат. Опита се да ме изложи. Викам си, щом иска цирк като ученичка, сама си го изпроси. След като спря да говори, наведох си главата, направих се, че ще кажа нещо, вдигнах си главата, покрих лицето си с ръцете, сякаш си крия сълзите, и „плачейки” отидох в тоалетната. И чаках.

 В този живот едно от нещата, които съм научила, е да се преструваш на огорчения.

В политиката, любовта, автобуса, влака, навсякъде. Трябва се преструваш на слабия, но няма да си слабият. На света има народ, наречен евреи. Те дори да нае*ат целия свят, ще кажем „но тях са ги затворили в газови камери, направили са сапун от тях. Стига, че ми прилошава”… затова ако ѝ бях казала нещо, тя щеше да ми отвърне и циркът щеше да продължи докато някой ни спре. И накрая компанията щеше да каже „видяхте ли, как Софи Маринова ѝ запуши устата”.

След като отидох в тоалетната, веднага при мен дойде една от колежките. „Не ми се говори”,  ѝ казах, и продължих да плача. После се намеси „Екипът за утешаване на обидени момичета”. Това са хора, с които не си близък при нормални обстоятелства, но в такива случаи идват на помощ. Понякога си мисля, че тези хора си имат собствен клуб. Сякаш имат устройства за бързо оповестяване на бедствено положение  и се обаждат един на друг; „бибип, тук плаче някой, веднага в тоалетната”. Всички се събират набързо. Показваш се от тоалетната и те с тъжен поглед започват с „какво ти е, мила”. Винаги има една, която се прави на по-умна от останалите и е лидер на тази организация.

Тя пуска водата от смесителя, казва ти „изплакни си лицето” и всички останали те гледат. В такива моменти не разбирам защо се държат сякаш някой е изпаднал в безсъзнание. После ако и дума не обелиш, лидерката на организацията изгонва другите с „Добре, да не се съберем всички, и без това ѝ е зле”. После тази лидерка, с изпълнен със съжаление глас ти казва, че за да ти олекне, можеш да споделиш всичко с нея. И ако тръгнеш кажеш нещо, тя довършва изреченията ти: „цъ-цъ-цъ, виж я ти, как те обиди, безсрамница”.

След кратък разговор в тоалетната, излязохме и седнах на масата. (Не, не сме се снимали в тоалетната, макар че е модерно. Отбелязвам го за протокола).  Софка я нямаше. Този път се включи „Екипът за утешаване на плачещи момичета на масата”. Всички започнаха да говорят:

„Ние си те знаем, и нея я знаем, не си струва”

„Виж я онази, ядоса и мен, щях да я пребия, ти не се притеснявай”

„Ние сме с теб, спокойно”

 Моят отговор не закъснява:

„Не говорете така за нея, знам, че е добро момиче, много я харесвам, но и аз не знам защо го каза. Сигурна съм, че го е казала без да има за цел да ме обиди и съжалява”.

Сигурно се чудиш защо съм го казала, но го сторих за да си помислят „Аааа, вижте колко е наивно това момиче, с чисто сърце”. Защото ако бях говорила зад гърба ѝ, тогава те щяха да застанат на страната на една от нас – или на нейна, или на моя. Но така излиза, че в нашия случай има лошата и добрата.  Аз бях добрата, наивната.

След около 30-40 минути Коалата се появи, явно една от екипа за утешаване на обидени момичета ѝ се обадила. Попита ме какво се е случило. В треперещ глас и сълзи в очите му обясних. Нищо не каза.

 На следващия ден Софи Маринова дойде при мен.

 - Коалата дойде при мен и ме попита защо съм те разплакала. Не зная защо плака, но аз се пошегувах само. Нямаше що да го преувеличаваш. Предай и на другите, които си ми ги изпратила, че съм ти се извинила. И им кажи, че ако дойдат да ме заплашват още веднъж, няма да съм толкова добра.

 И си тръгна.

 Всъщност Коалата е отишъл при нея и ѝ казал, че ако използва още веднъж обидни думи за мен, ще ѝ откъсне езика. Попитах го, но ми каза, че само я е предупредил.

Аз отново почнах:

 - Защо го направи, всъщност тя е много добричка..

- Комплексарке, мислех, че ме е преживяла, но не е било тъй. Онзи ден една колежка каза за теб, че си била душевно хубава и това се отразявало на външността ти. Винаги си усмихната. Толкова си добра и наивна, че си мислиш, че всички са като теб. Толкова си „чиста и бяла”, че не бих допуснал никой да те опетни. Затова ги остави на мене, само бъди до мен.

 

Ако някой ти стори лошо, върни му добро, да се засрами хайванът; но ако продължи с гадното държание, изиграй му ролята на потърпевшия и да види на кой свят се намира.

image




Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. despinida - Интересен подход за запазване на достойнство...:)
20.03.2011 11:33
И аз така правя, но не бих могла да го опиша толкова поетично, като теб...просто, се правя на Убита лисица...и гледам да не се набивам силно на очи, че срещу прекалено ярка светлина, не се вижда нищо...:)))
Поздрави!
цитирай
2. gita969 - Там ти е грешката
20.03.2011 13:23
Че то си е цяло изпитание да седиш в женска компания. До такова присъствие се стига само, ако е неизбежно.Учила съм задочно и затова и там това ми бе спестено.
цитирай
3. karaiany - Много поучителна история. Ама аз си ...
20.03.2011 13:36
Много поучителна история . Ама аз си мисля , че дълбоко в
себе си ти си "чиста и бяла ,точно както се е изразил Коалата.
Просто си много по- умна от тези около теб , но в края на краищата , това е благодетел , а не порок , нали така ? :)))
цитирай
4. razkazvachka - :))))))))))))))
20.03.2011 15:12
на война - като на война!
цитирай
5. ddiaries - хаха:)
20.03.2011 15:13
Пак веселба!
Около теб е СЕРИАЛ!
цитирай
6. komitata - опасно, опасно!
20.03.2011 16:03
олеле, човек трябва много да внимава около тебе
цитирай
7. анонимен - Не искам да обиждам авторката, но ...
20.03.2011 19:55
Не искам да обиждам авторката, но мисля, че е доста самовлюбена. Не каза добра дума за никой, дори за тези, които са се опитали да я утешат. Може би си била много ядосана, докато си писала това "нещо". Тогава бих те разбрал. Аз лично не съм циркаджия и бих отстъпил в името на моето вътрешно спокойствие, но не бих избягал от проблема(в случая Софи Маринова :)). Сложи всеки, който се опитва да се заяжда с теб, на мястото му. Успех.
цитирай
8. neprosvet - Хи-хи.хи:)))
20.03.2011 20:46
Браво! Недей да ни подвеждаш, ей...комплексарка била...

Честита пролет! Много настроение и любов да има около теб винаги, Комплексарче!:)))
цитирай
9. kompleksarka - *
20.03.2011 21:04
neprosvet написа:
Браво! Недей да ни подвеждаш, ей...комплексарка била...

Честита пролет! Много настроение и любов да има около теб винаги, Комплексарче!:)))


От твоята уста - в Божиите уши, но няма любов :((
цитирай
10. анонимен - Иво
20.03.2011 21:07
Има :)
цитирай
11. ivankalilova - Пожелавам ти Пролет слънчева и и...
21.03.2011 08:01
Пожелавам ти Пролет слънчева и изпълнена с много усмивки:)))
цитирай
12. анонимен - Брей, много ги разбираш тия неща с ролите,
21.03.2011 08:41
комплексарка. Май ти е малко раничко за подобна убеденост. Но ти си знаеш
цитирай
13. antivlaks - То
06.04.2011 18:03
си има и други названия за тези "номера" !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kompleksarka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 424778
Постинги: 28
Коментари: 272
Гласове: 1536
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930